بارداری هفته به هفته یازدهم

احتمال دارد اشتهای شما بیشتر شود و افزایش وزن را آغاز کنید. احساس می کنید گرم تر از حد معمول هستید.

کودک شما در حال حاضر ۱٫۵ اینچ ( ۴ سانتی متر ) قد دارد. تقریبا به طور کامل شکل گرفته است. دست هایش به زودی می توانند باز شوند. جوانه های کوچک دندان در زیر لثه ها آشکار شده است. و برخی از استخوانها در حال سخت شدن هستند.

 

گاهی اوقات لگد می زند و به بدن خود کشش می دهد ولی این حرکات به زحمت به اندازه باله زدن یک ماهی کوچک است. این جنبش ها و حرکات به رشد و تکامل بدن او کمک می کند. شما تا دو ماه دیگر وجود این حرکات را احساس نخواهید کرد. رشد دیافراگم او با سکسکه های کوچکی که انجام می دهد کامل می شود.

 

بارداری هفته به هفته دوازدهم

سرانجام، سه ماهه اول پایان یافت. در نتیجه ممکن است با گرفتگی بینی تنفس کنید. احتمال دارد دچار خونریزی لثه شوید؛ بنابراین با دندانپزشک قرار ملاقاتی بگذارید. نگران نباشید پروژسترون مقصر این اتفاقات است.

 

به زودی می تواند انگشتان خود را باز و بسته کند و یا آنها را حلقه کند.

 

ماهیچه های چشم می توانند منقبض شوند و دهانش را برای مکیدن حرکت دهد. در حقیقت اگر شما شکم خود را حرکت دهید و یا تحریک کنید ، کودک در پاسخ شروع به پیچ و تاب می کند (‌هر چند شما آن را حس نمی کنید ).

 

روده ها که رشد بسیار سریعی دارند اکنون اطراف بند ناف را پر کرده و به سمت حفره شکمی حرکت می کنند. کلیه نیز دفع ادرار به سمت مثانه را شروع می کند.

 

سلولهای عصبی به سرعت تکثیر و چند برابر می شوند و در مغز کودک، سیناپس با شدت در حال شکل گیری است.

 

صورتش کاملا شبیه انسان شده است: چشم ها از طرفین به سمت جلوی سر حرکت کرده اند و گوش ها درست همانجا هستند که باید باشند. از سر تا پا قد کودک شما ۲ اینچ است و وزنش در حدود یک اونس ( ۳۰ گرم )