‍ ‌💟ریحان سبزی فوق العاده در بارداری

سبزی ریحان یک ماده غذایی بسیار مغذی بوده و شامل پروتئین ها، ویتامین ها، فیبر، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی ضروری برای بدن زنان باردار و جنین داخل رحم است. بنابراین، ریحان به عنوان یک ماده غذایی اعجاب انگیز برای دوران بارداری زنان محسوب می شود.

✳️ریحان کاهش خونریزی زایمان :به دلیل این که سبزی ریحان مقدار بالایی ویتامین K دارد، به همین دلیل مصرف آن در دوران بارداری نقش حیاتی در تضمین سلامتی مادر و ایمنی نوزاد متولد نشده او ایفا می کند. همچنین، از آن جایی که ویتامین K موجود در این سبزی به لخته شدن خون در بدن مادران باردار کمک می کند، بنابراین مصرف آن در طی دوران بارداری می تواند خطر از دست دادن خون در هنگام زایمان را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

✳️ریحان رشد خوب جنین:همانطور که می دانید سبزی ریحان سرشار از ویتامین A بوده و رشد مناسب جنین داخل رحم مادر را در طی کل دوران بارداری تضمین می کند. همچنین، ویتامین A موجود در شاخ و برگ این گیاه باعث سلامت قلب، چشم ها، ریه ها و توسعه سیستم عصبی مرکزی نوزاد متولد نشده هم خواهد شد.

✳️ سبزی ریحان، پشتیبان استخوان های جنین داخل رحم زنان باردار:منگنز فراوانی در سبزی ریحان وجود دارد. به همین دلیل، مصرف این گیاه در دوران بارداری کمک می کند تا استخوان های جنین فرم طبیعی به خود گرفته و رشد غضروف های بدن نوزاد متولد نشده هم به خوبی انجام گیرد. همچنین، منگنز موجود در این نوع سبزی به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل کرده و استرس اکسیداتیو را در زنان حامله به حداقل می رساند. علاوه بر این موارد، خوردن ریحان در دوران بارداری می تواند خطر آسیب سلولی به مادران باردار و جنین داخل رحم این افراد را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

✳️ریحان تضمین سلامت خون مادر باردار و جلوگیری از نقایص مادرزادی جنین:مواد معدنی، ویتامین ها و فولات موجود در سبزی ریحان کمک می کند تا خون اضافی در بدن تولید شده و نیاز های بدن  مادر و جنین داخل رحم او تامین گردد. همچنین، جالب است بدانید که فولات موجود در این گیاه می تواند احتمال بروز خطر نقص در هنگام تولد جنین را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

✳️ریحان جلوگیری از کم خونی و زایمان زودرس:ریحان منبع خوبی از آهن است،مصرف آن در دوران بارداری باعث افزایش تعداد هموگلوبین در خون شده و تعداد سلول های قرمز خون را هم به میزان چشمگیری افزایش می دهد. بنابراین، مصرف این گیاه مانع از بروز کم خونی شده و از احساس خستگی و خطر زایمان زودرس و تولد نوزاد با وزن کم جلوگیری میکند.

⛔️هر نوع ماده ی غذایی در بارداری در حداعتدال باید مصرف شود مصرف بیش از حد سبزی ریحان در دوران بارداری می تواند قند خون مادر را به میزان قابل توجهی پایین آورده و عوارض جدی در بدن او و جنین داخل رحمش به دنبال داشته باشد.