‍ ‌9 فایده مصرف برنج در بارداری

اغلب زنان باردار به برنج ویار پیدا می کنند و دوست دارند مدام برنج بخورند.بنابراین مصرف برنج در طول بارداری مسئله مهمی می باشد.

مزیت های خوردن برنج در طول بارداری :

برنج و تامین انرژی:برنج حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات می باشد که فورا انرژی بدن شما را تامین می کند.برنج منبع غنی ویتامین ها مانند ویتامین D ، ریبوفلاوین و تیامین می باشد .

برنج و استحکام استخوان ها و دندانهای جنین:برنج حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی از جمله کلسیم ، آهن و فیبر می باشد.بنابراین مصرف برنج در طول بارداری باعث محکم شدن استخوان ها و دندان های شما و جنین خواهد شد.

برنج و جلوگیری از یبوست:برنج حاوی نشاسته فراوانی می باشد که بر روده تاثیر می گذارد.رشد باکتری های مفید برای شکم را بهبود می بخشد.بنابراین از بروز مسائلی مانند یبوست و خونریزی پیشگیری می کند.

برنج و کنترل فشار خون:برنج حاوی مقدار خیلی کمی سدیم می باشد.برنج به تنظیم فشار خون در طول بارداری کمک می کند.

برنج و جلوگیری از عفونت های ادراری و تناسلی:عفونت های ادراری -تناسلی هم می توانند بر شما و هم بر جنین تاثیر بگذارند.برنج نوعی ادرار آور محسوب می شود که از احتمال عفونت های ادراری در دوران بارداری پیشگیری می کند.

برنج و رشد مغز جنین:برنج حاوی مواد مغذی بسیاری می باشد که به رشد مغز جنین کمک فراوانی می کنند.

برنج و تقویت سیستم ایمنی بدن:برنج حاوی آنتی اکسیدان هایی می باشد که برای مادران باردار بسیار مفید می باشند.آنتی اکسیدان ها به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند و از عفونت ها پیشگیری می کنند.

برنج و تنظیم سطح گلوکز خون:برنج قهوه ای حاوی مقدار زیادی فیبرهای غیر قابل حل می باشد که به تنظیم سطوح قند خون کمک می کند.خوردن برنج قهوه ای در طول بارداری می تواند به کنترل دیابت بارداری کمک کند.

برنج و از بین بردن مشکلات مربوط به کلسترول:برنج غذایی بدون کلسترول می باشد.بنابراین گنجاندن برنج در طول رژیم غذایی به تعادل رژیم غذایی کمک می کند و کمک می کند تا از بیماری های مربوط به کلسترول دور بمانید.

‼️عوارض جانبی مصرف بیش از حد برنج در طول بارداری :
مصرف بیش از حد برنج در طول بارداری موجب افزایش وزن و در نتیجه چاقی می شود.