‍ ضرورت مصرف آب در بارداری و میزان مصرف.

 

میزان آب مورد نیاز در حالت عادی 8لیوان است ولی در دوران بارداری شما میباست 10 تا 12 لیوان آب بنوشید زیرا علاوه بر خودتان جنین هم به آب نیاز دارد و باید جذب آب را افزایش دهید.

 

 

5 مزیت مصرف آب در طول بارداری

اگر جزو آن دسته از مادرهایی می باشید که احساس می کنید به آب نیازی ندارید ، برای شما چند دلیل آورده ایم تا سبک زندگی خود را تغییر دهید.

 

رشدجنین:برای اینکه فرشته کوچک شما به خوبی رشد کند ، به مواد مغذی و املاح معدنی نیاز دارید که شما به بدن او می رسانید.این غذاها نمی توانند به بدن جنین برسند ، مگر آنکه از طریق آب به بدن جنین برسند . پس این مایه حیات را فراموش نکنید.

 

جلوگیری از یبوست:وقتی باردار هستید ، نه تنها باید به جای دو نفر غذا میل کنید ، بلکه باید به جای دو نفر هم دفع کنید.بنابراین بدن شما برای دفع به آب بیشتری نیاز دارد.بیشتر زنان باردار مبتلا به یبوست می شوند که با نوشیدن آب فراوان می توانند از آن پیشگیری کنند یا حتی به مرور آن را درمان کنند.

 

آب کمک می کند تا راحت تر باشید:نوشیدن آب کمک می کندت تا دمای بدن شما تنظیم شود و به جای اینکه احساس گرما کنید ، دمای بدن تان سرد باشد و احساس سردی کنید.

 

سلامت پوست:آب به پوست هم آبرسانی می کند ، بنابراین با نوشیدن آب احساس خواهید کرد پوست تان شفاف و نرم شده است.

 

جلوگیری از ورم:خیلی از زنان باردار در قسمت هایی از بدن خود احساس ورم می کنند.نوشیدن مقدار آب کافی کمک می کند تا دچار ورم نشوید.

 

توصیه می شود آب تمیز و تصفیه شده میل کنید.اگر به آب تصفیه شده دسترسی ندارید ، از آب معدنی یا آب جوشیده استفاده کنید.