💟خاکشیر خطر سقط و زایمان زودرس

 

خاکشیر یک ماده گیاهی است که مصرف آن در دوران بارداری، هم میتواند مفید باشد و هم مضر

خاکشیر فواید فراوانی از جمله رفع یبوست و جلوگیری از گرمازدگی و حتی رفع گرمازدگی دارد

 

علت مضر بودن مصرف خاکشیر در قسمتی از طول دوران بارداری یا مفید بودن مصرف خاکشیر در قسمتی از زمان بارداری به دلیل همین خاصیت نرم کنندگی خاکشیر بر دهانه رحم (سرویکس) می باشد.

دهانه رحم بایستی از اول شروع بارداری تا زمان زایمان بسته بماند تا بارداری ، به سلامت سپری شده و از سقط جنین پیشگیری شود. بسته ماندن دهانه رحم برای سپری شدن سالم دوران بارداری و سلامت جنین و جلوگیری از سقط جنین آنقدر اهمیت دارد که در برخی از زنان که دچار بی کفایتی دهانه رحم (بی کفایتی سرویکس) هستند ، عمل سرکلاژ انجام می شود تا از باز شدن دهانه رحم پیش از موعد زایمان خودداری گردد. انجام هر عملی در این زمان که منجر به شل شدن و نرم شدن دهانه رحم شود ، مضر بوده و می تواند سبب سقط جنین یا زایمان زودرس گردد.

 

این مساله مخصوصا در زنانی که دارای بی کفایتی سرویکس یا بی کفایتی دهانه رحم هستند خیلی حساس می باشد. این گروه از زنان بایستی از خوردن هر چیزی که می تواند سبب شل شدن و نرم شدن دهانه رحم شود اکیدا خودداری کنند که مصرف خاکشیر یک نمونه از آن هاست.

 

در زمان زایمان ، برعکس دوران بارداری ، لازم است که دهانه رحم باز شده و عمل زایمان صورت بگیرد. در این حالت مصرف هر چیزی مفیدی که سبب شل شدن دهانه رحم شده و عمل زایمان را تسهیل کند ، مفید است. یکی از مواد خوراکی مفید برای این دوران ، خاکشیر می باشد. چون خاکشیر خاصیت نرم کنندگی بر دهانه رحم دارد ، مصرف آن در زمان زایمان و نزدیک به زمان زایمان مفید است

 

👌مصرف خاکشیر در خد یک قاشق چایخوری مخلوط یک لیوان آب مشکلی ایحاد نمیکند مصرف بیش ازین مقدار توصیه نمیشود برای مادرانی که بارداری با مشکل مثل مشکل طول سیروکس دارند یا خطر زایمان زودرس دارند ممنوعست.